با افزایش استفاده از وسایل نقلیه تمام الکتریکی و هیبریدی، نیاز به باتری های لیتیوم یونی نیز افزایش می یابد.
باطری ماشین دولتی یک نسخه کوچکتر، سبک تر و فشرده تر از باتری های سرب اسیدی معمولی هستند که تاکنون مورد بحث قرار گرفته است.
آنها قادر به ذخیره انرژی بسیار بیشتری نسبت به باتری های معمولی هستند، با این حال، مشخص شده است که شارژ مداوم تا ظرفیت کامل تأثیر مضری بر طول عمر آن دارد و آن را به حدود 3 سال کاهش می دهد.
این سبک از باتری ها کمی متفاوت از مدل های سنتی سرب-اسید عمل می کند، آنها به 5 جزء نیاز دارند، کاتد، آند، کلکتورهای جریان و الکترولیت ها.
هنگام شارژ، کاتد (+) یون های لیتیوم را از طریق الکترولیت به آند (-) می فرستد.
در حین تخلیه، عملیات معکوس می شود، تکرار این فرآیند جریان الکتریکی مورد نیاز برای تامین انرژی خودرو را ایجاد می کند.
برای خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی طراحی شده است، شارژ بسیار سریع، جمع و جور و سبک وزن.
قدرت و قدرت باتری ها طبقه بندی شده و بر روی برچسبی که به بدنه بسته شده است نمایش داده می شود.
رایج ترین خروجی و اندازه گیری ظرفیت، آمپرهای میل لنگ سرد یا CCA هستند.
CCA – آمپرهای میل لنگ سرد، با اندازه گیری تعداد آمپر باتری بدون افت کمتر از 7.2 ولت به دست می آید.
آزمایش در دمای 0 درجه فارنهایت به مدت 30 ثانیه انجام می شود، هرچه رتبه CCA بالاتر باشد، باتری برای شروع برنامه ها، به ویژه در آب و هوای سرد کارآمدتر است.
CA – آمپرهای میل لنگ، تقریباً به روش CCA اما در 32 درجه فارنهایت اندازهگیری میشود، یک عدد CA بالا نشان دهنده قابلیت های شروع عالی، به ویژه در شرایط محیطی است.
چه مدت یک باتری کاملاً شارژ شده می تواند 25 آمپر را بدون افت کمتر از 10.5 ولت تخلیه کند، آزمایش در دمای 80 درجه فارنهایت انجام می شود. نتیجه یک واحد زمان است و در دقیقه نمایش داده می شود.