پسر بچه ای که با قابلمه استیل نچسب ساز می زند در فضای مجازی معروف شد

تابه یک ظروف آشپزخانه با منشأ بسیار قدیمی است، این یک نوع قابلمه یا در صورت تمایل چیزی بین قابلمه و ماهیتابه است.

تابه انواع مختلفی دارد، یکی از معروف ترین آنها “تگامینو” است که کوچکتر از ماهی تابه کلاسیک است و به خاطر غذای تخم مرغ سرخ شده معروف است که نام خود را از این آماده سازی خاص که در داخل این ظرف پخت انجام می شود گرفته است.

قابلمه استیل نچسب معمولاً یک تابه سفالی شکم قابلمه ای است که کف آن صاف است.

با قابلمه می توانید سس یا چاشنی هم تهیه کنید، انواع دیگر تابه، برخی در حال استفاده، برخی دیگر در حال حاضر منسوخ شده، “پیگناتا” یا “باسیل” هستند، هر کدام از اینها کاربرد متفاوتی دارند.

معمولاً داخل و خارج لعاب دارند تا نفوذ ناپذیری تضمین شود و از خیساندن غذا در حین پخت و پز در سفال جلوگیری شود و در آماده سازی های بعدی بوها و طعم های مختلف را آزاد کند.

اگر دیگ لبه های کم داشته باشد و فقط یک دسته داشته باشد به آن «سفینه سفالی» می گویند، از طرف دیگر، حوض یک تابه مسی فرفورژه است.

کاسرول شبیه تابه است، با این تفاوت که دومی اضلاع پایینی دارد، نام آن احتمالاً از “casserole” فرانسوی گرفته شده است که در زبان پرووانسالی نشان دهنده سینه ای است که برای پخت و پز در فر مفید است.

منابع دیگر در عوض به عنوان مبدأ “kyathos” یا کاسه اشاره می کنند.

قابلمه استوانه ای شکل دسته یا دو دسته یا بیضی شکل و سنگین است، دیوارها حداقل به نصف کمتر از قطر هستند و با درب استفاده می شود.

امروزه آنها را می توان در مواد مختلف در بازار یافت، عمدتاً قابلمه های آلومینیومی، فولاد ضد زنگ، مس، چدن، سفال، آهن لعابی یا شیشه آتش، از کاسرول ها می توان برای آوردن غذا روی میز استفاده کرد، نه فقط برای پختن آن.