نگاهی به جزئیات بیشتر درباره سیب زمینی

وزارت کشاورزی ایالات متحده به دلیل پیشنهاد خود مبنی بر کاهش مصرف سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی در ناهار مدرسه و ارائه کلم بروکلی و سایر سبزیجات به جای آن، مورد انتقاد سیاستمداران و لابی های سیب زمینی قرار گرفته است.

با این حال، طرح آن بر اساس علم صحیح است و می تواند به چرخش اپیدمی چاقی و دیابت در این کشور کمک کند.

پیشنهاد USDA یک تغییر ساده است: مقدار قیمت سیب زمینی ترد پفکی و سایر سبزیجات نشاسته ای را که ناهار مدرسه می تواند سرو کند را در هفته یک فنجان محدود کنید.

معادل یک سیب زمینی پخته شده متوسط ​​است و انواع بیشتری از سبزیجات، به ویژه انواع سبز تیره و نارنجی، مانند بروکلی، اسفناج و هویج را ترویج می کند.

این توصیه بخشی از یک بازنگری 76 صفحه‌ای پیشنهادی استانداردهای تغذیه در برنامه‌های غذایی مدارس ایالات متحده است و آژانس بر پایه علمی محکمی است: این توصیه‌ها از یک هیئت متخصص در مؤسسه پزشکی پیروی می‌کند که یک سال را صرف بررسی تحقیقات کرده است.

در مورد نیازهای غذایی کودکان و همچنین انتخاب های غذایی که از چاقی و بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

درباره فواید سلامتی سبزیجات و میوه ها بیشتر بخوانید.

کودکان ایالات متحده، به طور متوسط، تنها حدود 40 درصد از مصرف روزانه سبزیجات توصیه شده توسط دولت را می خورند و 29 درصد آن از قیمت سیب زمینی شکم پر مجلسی، که بیشتر آنها سرخ شده است، به دست می آید.

کودکان به ویژه در مصرف سبزیجات سبز تیره، سبزیجات نارنجی و حبوبات (لوبیا خشک) کم هستند و کمتر از 20 درصد از میزان توصیه شده را دریافت می کنند.

با محدود کردن سبزیجات نشاسته ای در وعده ناهار، و تعیین الزامات جدید برای سبزیجات سبز تیره و نارنجی، IOM سعی داشت رژیم غذایی کودکان را به سمتی سالم تر هدایت کند: کمیته پیش بینی می کند که … با قرار گرفتن در معرض مکرر و آماده سازی مواد غذایی با کیفیت بالا، دانش آموزان یاد خواهند گرفت که برای اقلام سبزیجات ارائه شده ارزش قائل شوید به عبارت دیگر، با گذشت زمان، بچه‌ها به خوردن کلم بروکلی، هویج و سایر سبزیجات رنگارنگ عادت می‌کنند و حتی ممکن است آنها را دوست داشته باشند.

  • منابع:
    1. Move over potatoes, make room for healthier school lunch
  • تبلیغات:
  1. گربه ای که علاقه ی زیادی به خوردن عرق یونجه دارد
  2. آیا می دانستید قارچ باعث بند آمدن خون دماغ می شود؟
  3. جاروبرقی متفاوتی که به گونه ای دیگر کار می کند!!!
  4. با جرثقیل خانگی ماهیانه صد میلیون تومان درآمد کسب کنید!