مردی با 300 عدد فریم عینک طبی خلبانی مجسمه ساخت!

یک لنز چشمی با تغییر اساساً همگرایی پرتوی تابش عمل می کند، فیلترهایی که با آنها ساخته می شوند با جلوگیری از عبور برخی از طول موج ها یا با محدود کردن انرژی آنها، ترکیب انرژی را تغییر می دهند.

عدسی های فریم عینک طبی خلبانی آفتابی مجهز به فیلترهای ضد اشعه ماوراء بنفش هستند که با تغییر ویژگی های انرژی اشعه ماوراء بنفش عمل می کنند.

گاهی اوقات پوشش های محافظ UV به این فیلترها اضافه می شود تا تمام تشعشعات تا 400 نانومتر را مسدود کند.

این درمان باعث از دست دادن درخشندگی نمی شود: یک ماده کاملا شفاف می تواند در حالی که روی طول موج های نامرئی عمل می کند “فیلتر” شود.

در واقع باید دانست که نمایشگر ماوراء بنفش نه با رنگ، بلکه با قدرت فیلتر کردن عینک آفتابی که با عدد 0 تا 4 نشان داده شده و به صورت برچسب اجباری روی لنز چسبانده می شود، داده می شود.

اما از سوی دیگر، بدیهی است که عینک های آفتابی رنگی (خاکستری، قهوه ای، سبز و…) درک رنگی را کاهش می دهند.

ملتحمه غشای مخاطی نازکی است که سطح قدامی کره چشم (به جز قرنیه) و سطح داخلی پلک ها را می پوشاند.

این ساختار می تواند تحت تأثیر ورم ملتحمه قرار گیرد که می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز ایجاد شود، به ویژه در شرایط تابش خیره کننده شدید. التهاب ملتحمه شامل قرمزی، سوزش و تورم است.

قرنیه جلوی چشم را می‌پوشاند که از طریق آن عنبیه و مردمک دیده می‌شود، شفاف و بدون عروق، این ساختار نشان دهنده اولین “عدسی” است که نور در سفر خود به سمت مسیرهای نوری با آن مواجه می شود.

اگر از عینک آفتابی استفاده نمی کنید، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند شما را مستعد ابتلا به کراتیت کند که خود را به صورت سوزش، فتوفوبیا و ریزش چشم نشان می دهد.