با انجیر خشک برای دیابتی ها به راحتی کسب درآمد کنید

انجیر خشک برای دیابتی ها که در گروه انگور، خرما و زیتون قرار می گیرد، یکی از میوه های مهم در برخی از کشورها به ویژه کشورهای حوزه مدیترانه و خلیج فارس است. انجیر خشک از نظر غذایی و پزشکی ارزش بالایی دارد و منبع مناسبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و سرشار از ویتامین‌های A، B و C و فیبر غذایی است.

این میوه بهشتی مغذی و نشاط آور است و بهترین رژیم غذایی برای بهبود افرادی است که به دلیل بیماری طولانی مدت در هفته هستند.

انجیر

داشتن شکر زیاد، انجیر خشک را به عنوان غذای مناسب برای ورزشکاران تبدیل می کند.

فواید انجیر به میوه محدود نمی شود و حاوی برگ، ساقه و لاتکس آن است.

فواید انجیر در تغذیه
انجیر میوه ای شیرین و بسیار مغذی است که حاوی هسته های زیادی است و اغلب به صورت خشک استفاده می شود. این میوه نیز مانند سایر میوه ها به صورت خام مصرف می شود، اما غذای کامل و لذیذی است که مصرف مقدار مناسب آن را می توان ساعت ها بدون نیاز به غذا ادامه داد. انجیر تازه بسیار خوشمزه است و برای تهیه مربا و ترشی نیز استفاده می شود.

خوردن انجیر و فرآورده های آن برای کودکان و بیمارانی که دوران نقاهت را می گذرانند به دلیل هضم آسان آن بسیار مفید است.

میوه انجیر سرشار از فیبر غذایی است. لیگنین نوعی فیبر غذایی نامحلول است که در انجیر به مقدار زیاد وجود دارد و نقش مهمی در پیشگیری و رفع یبوست دارد. از طرفی غذاهای حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در کنترل وزن و مدیریت وزن داشتند. فیبر گرسنگی را به تاخیر می اندازد و بنابراین نقش مهمی در رژیم های کاهش وزن دارد.

علاوه بر رژیم کاهش وزن، انجیر را می توان در رژیم های غذایی خاص مانند رژیم های کم چرب، کم سدیم، فیبر بالا و دیابتی ها استفاده کرد.

مخلوط کردن میوه انجیر با شیر می تواند برای افراد لاغر در هفته و برای القای خواص چاقی استفاده شود.